Belangenverstrengeling blootgelegd in de media

Belangenverstrengeling blootgelegd in de media, even googelen en zoeken op wikipedia

Hier op Biflatie.nl heb ik mij meermaals kritisch uitgelaten over de mainstream media waarvan ik vind dat deze niet altijd onafhankelijk berichten. Voor de autonome nieuwssites moet ik mij vaak wenden tot de online mediakanalen. Het is dan oppassen of er niet met vooringenomenheid wordt geschreven. Dat is meestal het geval als onderzoeksjournalisten zich ergens in verdiepen. Het vermelden van bronnen is dan van belang om als lezer een objectief oordeel te krijgen over de inhoud.

Globalisering: kracht van de macht

Het zijn vaak de onafhankelijke onderzoeksjournalisten die misstanden en belangenverstrengeling blootleggen. Vooral in deze tijd van globalisering is de belangenverstrengeling groter dan ooit. Heel duidelijk te verklaren door de ontelbare overnames van kleinere bedrijven door de multinationals die met veel kapitaal kunnen opereren. Eigenaren van kleine bedrijven worden uitgekocht met flinke bedragen, de ondernemingen worden doorgelicht en zogenaamd gezond gemaakt. Kost wat arbeidsplaatsen maar vergroot de concurrentiekracht van de grote multinational. Dit is zo ongeveer hoe de globalisten te werk gaan. Globalisering kenmerkt zich door verregaande schaalvergroting waardoor een wereldwijd kapitalisme ontstaat. De kracht van de macht. In deze jaren dat een pandemie is uitgeroepen door de gouvernementele WHO blijkt hoezeer de krachten van overkoepelende organisaties samenwerken en nationale regeringen dwingen de mondiaal opgelegde regels te volgen. In dat verband wordt steeds vaker gewezen naar een totalitaire wereldmacht die zich lijkt te vormen onder aanvoering van de VN en het WEF.

Internationale verwevenheid

De vele bestuurders van NGO’s, gouvernementele organisaties en multinationals worden vaak onderling uitgewisseld onder het mom van internationale samenwerking en ontwikkeling. Er is veel uitwisseling van elitaire bestuurders waarbij ook nationale politici worden betrokken. Er vormt zich als het ware een elitaire kliek. De kliek van Davos worden ze vaak genoemd omdat ze daar samenkomen om te borrelen met de Raad van Bestuur van het WEF o.l.v. Klaus Schwab. Bij deze professor op leeftijd(83) denken we gelijk aan de Agenda 2030 met al die mooie afspraken. Inmiddels wordt in onze nationale politiek volop onderzoek gedaan naar de betrokkenheid van NL-politici met de ondemocratische bestuurders van het WEF. Er vloeien flinke sommen geld uit de Schatkist naar die club en het lijkt er op dat er een belangrijke banden bestaan tussen topbestuurders van grote bedrijven, NGO’s, hoge ambtenaren, en de afzonderlijke ministers in de Ministerraad met het WEF. Een club die een maakbare samenleving nastreeft.

Vaccinatie en propaganda

De ideale maatschappij staat hoog aangeschreven bij alle bestuurders en CEO’s die binding hebben met het WEF en de VN. Om de uitrol van hun elitaire idealistische agenda te bewerkstelligen wordt slim gebruikt van de media. Dat loopt lekker omdat veel dagbladen en radio- en TV-stations zijn opgekocht door mediagiganten. In dat verband wordt vaak gewezen naar Reuters, Bloomberg en DPG Media. Het is namelijk erg handig om in tijden van een pandemie enige sturing te kunnen geven aan de mondiale berichtgeving. Vooral als er een grootscheepse vaccinatiecampagne wordt opgezet door overheden i.s.m. de grote farmaceuten. Na bijna 2 jaar te moeten leven in een pandemiesamenleving worden veel mensen nogal moe van de druk die wordt uitgeoefend om vooral een vaccin te nemen. “Die nam je niet alleen voor jezelf maar vooral voor een ander.” Inmiddels weten we tot wat voor discussie die vaccinatiedwang leidt. Ik stoor mij hierbij aan de wijze van berichtgeving van de nieuwssite NU.nl die heel agressief meedoet om het vaccinatieprogramma te promoten. Geen berichten over vaccinatieschade maar alleen uitleg over de werking van vaccins; en ontelbare interviews met wetenschappers die het vertrouwen moeten winnen van de massa. Mensen die bang zijn voor het virus en/of vaccins. Iemand die iets wil weten over vaccinatie zoekt de info op NU.nl. De aanhoudende vaccinatiepropaganda op deze nieuwssite maakte mij nieuwsgierig naar de organisatiegraad van NU.nl. Na wat googelen kwam ik tot de volgende ontdekking.

Familie van…

De eigenaar van NU.nl is DPG Media. Voorzitter van de Raad van Bestuur is Ludwig Criel, gehuwd met Yasmine Janssen, dochter van Paul Janssen, oprichter van Janssen Pharmaceutica!!! Hij is een paarden- en jumpingliefhebber en eigenaar van een stoeterij nabij Mechelen(bron: wikipedia). Dit zegt het een en ander. Hier lijkt sprake van belangenverstrengeling. Voor een rijke schoonpapa met een knappe dochter zou een liefhebbende echtgenoot graag een klusje willen doen, toch? Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Mag ik de link naar deze familieband en de positie van de voorzitter van de RvB enigszins ‘verdacht’ vinden? Mag ik de berichtgeving op de nieuwssite NU.nl met bijvoorbeeld dit artikel nu met enige achterdocht lezen? Gelukkig ben ik een nuchtere Drent en slik ik niet alles wat ik lees voor zoete koek. Echter wordt mijn achterdocht aangaande de subjectieve berichtgeving in de mainstream media na deze ontdekking met de dag groter. Ik vraag mij af er andere onderzoekers zijn die deze verstrengeling misschien al eerder aan de kaak hebben gesteld. Zo niet, dan hebben we hier op Biflatie.nl een mooi nieuwtje. O ja, DPG Media is ook eigenaar van veel Nederlandse dagbladen.

GW

8 reacties

  1. Belangenverstrengeling in de media ?
    Méén je dat nou Gerrit ?
    O, je hebt wat voorbeeldjes van de afgelopen 20 jaar gevonden ?
    So-wéééé !!!

    https://beforeitsnews.com/eu/2015/10/six-jewish-companies-control-96-of-the-worlds-media-2591714.html?currentSplittedPage=1

    http://www.ascertainthetruth.com/att/index.php/the-media/who-controls-the-media/647-worlds-media-six-zionist-companies-own-96-of-the-worlds-media

    ABC Network,
    Viacom,
    Time Warner,
    Disney Group,
    Warner Bros et
    Dreamworks SKG

    1. De eerste link van jou begint met een ophefmakend citaat waarvan een andere bron zegt:
      Fake ‘Zionist’ – Tziporah Menache

      This quote is egregious because even the Nazis admit it is a fake. You can look for it at the Stormfront Web site, where it is also debunked.
      There was was evidently no such person as “Tziporah Menache” in the role of Israeli spokesperson. She was not a spokesperson 2009.

      “You know very well, and the stupid Americans know equally well, that we control their government, irrespective of who sits in the White House. You see, I know it and you know it that no American president can be in a position to challenge us even if we do the unthinkable. What can they (Americans) do to us? We control congress, we control the media, we control show biz, and we control everything in America. In America you can criticize God, but you can’t criticize Israel.” Israeli spokeswoman, Tzipora Menache 2009

      The fabrication first appeared supposedly in a Pakistani Web site, but cannot be found there. It was de-bunked not by Zionists, but by anti-Semitic and anti Israel Web sites, apparently because the Web page contained a virus.

      At abovetopsecret.com/forum/thread433959/pg1 we find:

      After much careful research from many members of the ATS community it has been concluded without a doubt that this thread is a hoax. The quote itself came from a single source which has been shown to be fictional. Furthermore, careful research has shown that the only mention of the spokeswoman’s name, ever, is in articles relating to this supposed statement. In short, we are not even able to establish if the woman exists at all.
      At rense.com/general85/quote.htm paranoid racist Dick Eastman writes:

      Subject: It’s a disinformation-bated trap Fw: Israeli Tzipora Menache: “We control the stupid Americans”

      “You know very well, and the stupid Americans know equally well, that we control their government, irrespective of who sits in the White House. You see, I know it and you know it that no American president can be in a position to challenge us even if we do the unthinkable. What can they (Americans) do to us?…” –fake person “Tzipora Manache” — the quote sends people looking for Israel into a search where they find a virus download.

      This is scripted stuff — scripted for the effect it would have on us. The goal is to get people googling for Tzipora — where they will find a link that will download a virus. The fake quote is like the a doll attached as bait to the trigger of a landmine — those investigating the influence of Israel will attempt to hunt down Tzipora Manache and will fall into the trap.

      It should not be necessary to explain that the fortunecity address probably gut the virus by coincidence, and not as the result of a sinister Jew-Zionist conspiracy.

      Even the anti-semites are ashamed of this crude fabrication. Nonetheless, the hoax quote is presented as real at a large number of Web sites including radioislam.org/eng/We-Control-Stupid-Americans.htm; wakeupfromyourslumber.com/node/10635; heidilore.wordpress.com/2009/02/04/israeli-spokesman-says-we-control-stupid-americans/.

  2. En dan heb je nog “mazzel” dat ik hier de “etnische oorsprong” van Hollywood niet wegplemp in de vorm van 5 of 10 nogal linke linkjes hihi

    Wisten jullie trouwens dat de (opbrengsten van de) pornofilmproducties van Hollywood ruim 2 keer zo groot zijn dan die van de films / tv-series enz ?

    Vanzelfsprekend ook voor 90% in het bezit van dezelfde … ehh … “etnische minderheid”.
    ( want dat ben je nou eenmaal met maar 0,2% van de wereldbevolking toch ? )

    De “Zwéden” ja, precies !

    Wa-haa-haaaa !!!

  3. “…oppassen of er niet met vooringenomenheid wordt geschreven” (!)
    (Als je het niet zeker weet is het beter om niet te snel suggestief het beschuldigende vingertje te heffen en in alles samenzweringen te zien).

    Zonder verclustering en Belgische know how/investeerders zou er in Nederland niet veel meer over zijn van de kranten- en tijdschriftenwereld. Maar ‘familie van elkaar’ betekent nog lang niet dat alle familieleden dezelfde geloofsovertuiging hebben en daarin van elkaar afhankelijk zouden zijn.

    In tegenstelling tot de ‘sociale online boulevard’ zijn kranten commerciële producten die zelfstandig en onafhankelijk van andere moeten worden verkocht en –afgestemd op de eisen van het lezend publiek- via abonnementen en reclame-inkomsten hun bestaansrecht moeten bewijzen. Elke dag weer.

    Zoals ook elke dag opnieuw door vakmensen wordt bewezen dat er (naast de hoogstaande grafische vormgeving) ook binnen de serieuze ‘MSM’ genoeg ruimte is voor verschillende stromingen, van behoudend regulier tot kritisch alternatief en ‘onderzoekend’.
    De ‘online boulevard’ maakt er zelf een dankbaar (en gratis) gebruik van!

  4. Behalve belangenverstrengeling in de media is er ook sprake van desinformatie en onvolledige voorlichting over het vaccinatieprogramma dat de media voor de overheid volop promoot. Gezondheidswetenschappers wijzen er op dat vaccinatie van kinderen onverantwoord en totaal overbodig is. Hoogleraar Lieven Annemans doet zijn verhaal op het platform van De Nieuwe Wereld. Vanaf minuut 35: https://www.youtube.com/watch?v=II_raAQy5cs

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Nieuw in de wereld van cryptocurrencies? Bekijk nu uw mogelijkheden op Nederlands grootste exchange...

Ontvang jij al een passief inkomen door het staken van crypto?

Lees meer over crypto staking op onze favo platformen: