De populaire e-mail automatiseerder Mailchimp is het recentste bedrijf dat reclame voor nieuwe (Initial Coin Offerings voor crypto) en bestaande cryptomunten wil verbannen. Hierin volgt het de ‘Grote drie” zijnde Google, Facebook en Twitter. Deze 3 zijn tezamen goed voor de helft van online adverteren in de VS. Alle zeggen hiermee het beleggerspubliek te willen beschermen. Want je hebt oprichters, zoals deze… en oplichters.

crypto
By Piotr VaGla Waglowski, http://www.vagla.pl [Public domain], via Wikimedia Commons

Crypto en verboden vruchten

Deze en andere platformen, zoekmachines en sociale media zijn ideaal om te adverteren. Voor bonafide bedrijven maar ook voor malafide, zij die slechte bedoelingen hebben. ‘Take the (crypto-) money and run’ dus. Maar censuur is een precair instrument waar je voorzichtig mee moet zijn. Iets verbieden, censureren, kan net de aantrekkelijkheid ervan vergroten.

Ban of boycot?

De Italiaanse ‘Digital Economist’ Paolo Tasca noemt het een strijd van gecentraliseerde systemen tegen gedecentraliseerde. Deze bezitters van het merendeel van onze data zien volgens hem een bedreiging vanuit een virtuele wereld waarop ze geen vat hebben. Wordt ongetwijfeld vervolgd…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Nieuw in de wereld van cryptocurrencies? Bekijk nu uw mogelijkheden op Nederlands grootste exchange...

Ontvang jij al een passief inkomen door het staken van crypto?

Lees meer over crypto staking op onze favo platformen: