Nooit meer oorlog is dé doctrine van de Europese leiders en overige EU-bonzen. De euro, elk verdrag, elke afspraak, elk niet nakomen van een afspraak worden direct of indirect opgehangen aan het schrikbeeld van miljoenen doden. Angela Merkel: “De geschiedenis leert ons dat landen die een gemeenschappelijke munt hebben geen oorlog met elkaar voeren.” EU-president Herman van Rompuy: “Met de euro valt de Unie, en daarmee de grootste garantie op vrede.” Nooit meer oorlog een prachtige en edele slogan om de democratie in Europa buiten spel te zetten én net te doen of de wereld niet groter is dan dat kleine groepje landen waarvan de leiders voortdurend praten en overleggen, interpreteren en herinterpreteren, zich van regels en afspraken feitelijk gezien niets aantrekken. Europa dé veilige haven in een woelige zee!?
Liever dood dan krijgsgevangene van de Russen
Wie de documentaires ziet over de afloop van WOII. Boekverslagen leest over de val van bijvoorbeeld Berlijn, die krijgt telkens weer het zelfde beeld. Voor de Duitse soldaten leek er niets ergers dan gevangen genomen te worden door de Russen. Oog om oog tand om tand. In de jaren na de bevrijding werd bekend dat de optrekkende Russen een gigantisch spoor van verkrachte vrouwen achter zich hadden gelaten. Duits of niet Duits had daarbij geen enkel onderscheid gemaakt.
We zijn veilig dus…..
Om de vrede te bewaren mogen er geen al te grote economische verschillen zijn tussen de EU-landen. Het gevolg van deze opstelling is een enorm vertakt subsidie- en premiestelsel. Honderden miljoenen Euro’s schuiven daarbij dagelijks door heel Europa. De behoefte aan geld en nog meer geld is onuitputtelijk. Vanwege die behoefte aan geld en het zogenaamde wegvallen van de oorlogsdreiging hebben de EU-landen al vele jaren flink bezuinigd op de krijgsmacht. Feitelijk gezien heeft geen enkel Europees land nog een echt leger. Ook van de slagzin “Samen sterk”, één Europese defensiemacht is niets terechtgekomen. Voor één defensiemacht moet je immers ook een gezamenlijk beleid voeren over het buitenland, over samenwerking met de VS, de NAVO en nog zo heel veel meer. En… als je al een gezamenlijk leger zou hebben, wie zou het dan aan moeten voeren, wie zou het voor het zeggen hebben? Ziet u het al voor zich? Fransen, Britten en Duitsers in één vat. Kikkers die alle kanten op springen!
Europa is boos op president Poetin
Al die mooie gedachten en verhalen blijken de afgelopen weken knap waardeloos, als zich een speler op het wereldtoneel meldt die niets heeft met die prachtige Europese gedachten van vrede en nooit meer oorlog. President Poetin trekt al heel lang zijn eigen plan en zou maar al te graag de vroegere Sovjet-Unie in ere hersteld zien. Met de politieke omwenteling van de afgelopen weken keerde Oekraïne Rusland de rug toe. Poetin accepteert die machtswisseling niet en zoekt naar breekijzers, waarbij het schiereiland, De Krim, als speelbal dient.
Europa en de VS vinden Poetins optreden maar niets. Het brengt onzekerheid en economische instabiliteit. Europa wordt ineens met de neus op de feiten gedrukt. Poetin heeft in vergelijk met de EU een behoorlijk groot leger. Europa is voor 60% van zijn gas import aangewezen op Rusland. Met name Duitsland is meer dan afhankelijk. Als president Poetin de gaskraan dichtdraait dan wordt het in de BRD heel erg koud, want voorraad is er niet.
De andere wereld
Europa had het zich zo mooi uitgedacht. Altijd vrede. Geen leger meer. Praten en overleggen als ultiem middel. In de echte wereld is macht, geweld, dreiging en intimidatie echter nooit weggeweest. Machtshebbers als Poetin laten zich niet snel bang maken hanteren nog steeds het oog om oog en tand om tand principe. Europa is als een watje, een praatclub van voornamelijk heren. In en wereld met toenemende economische instabiliteit hebben watjes geen lang leven. Het ligt in de natuur van een buldog om een buldog te zijn. Wie dat principe vergeet of terzijde schuift die komt er opeen bepaald moment vanzelf achter. Maar dan is het te laat.
30% afhankelijk van Russisch gas, geen 60. Maar dan nog…
Overigens, 50% van Ruslands export gaat naar Europa; mutually assured destruction?
Of gaat noord Europa met een eigen, net als Rusland en China, door goud gedekte munt aansluiting zoeken bij EurAzie zodra het lampje van de petrodollar gaat knipperen op het dashboard?
Het moge duidelijk zijn dat we afscheid moeten nemen van de Brusselsche toiletpapieren laffe bureaucratische honden.
Huh? Ja, da’s een variant op papieren tijger.
De EU en de VS vinden wat Poetin doet geweldig, dit was juist de bedoeling. Dus de boosheid is slechts toneel. Voor de VS gaat tot nu toe alles volgens plan. De Krim was voor Poetin te belangrijk om in handen van het Westen te laten vallen. Poetin gaat denk ik niet direct over tot verregaande sancties, ook al zou hij dat wel willen, dit zou alleen maar de VS in de kaart spelen. Het is de bedoeling dat Rusland buiten spel wordt gezet, het is het enige echte gevaar voor de VS en EU. Rusland is de grootste bedreiging voor de dollar.
Beste Ben, ik voel waar u heen gaat met uw betoog met de russische moorddadige Sovjet dictatuur in het achterhoofd. Ik lees echter dat u weinig weet van de voormalige Sovjet republiek. Dat is u niet aan te rekenen omdat de mainstream media ons al ver voor WOII anders hebben voorgelicht dan geeinformeerd tot de dag van vandaag. Ik vraag dan ook u te verdiepen in de geschiedenis van de heren William Randolf Hearst, zijn vriend Goebbels en, later in de tijd meneer Robert Conquest en collega Solsenitsjin, overigens weer een zeer goede vriend van president Franco. U zult misschien een ander inzicht krijgen op de geschiedenis, de stelselmatige vervalsing daarvan (harde bewijzen zijn er in overvloed) door westerse media, en andermaal nadenken over wat u gaat neerpennen.
Meneer Teun heeft het haarscherp begrepen met onderstaand goed stukje, mee eens! Het fascisme is nog springlevend…
de russen worden hier neergezet als de slechteriken…..niet terecht, wij zijn de slechteriken!
We hebben beiden goede en slechte elementen in ons (midden). Dit zeggende betekent ons leiderschap de ondergang van de mensheid en Poetin een sterke tegenkracht. Poetin moet vooral zorgen dat ‘zijn’ Rusland sterk en onafhankelijk wordt/ blijft.
Klopt mi geheel CG, maar het is op de balans duidelijk (en zoals Bram hierboven terecht schrijft succesvol buiten de MSM gehouden) dat de USA er al decennia lang een onfrisse agenda op na houden die we in de geschiedenisboeken kunnen rubriceren onder imperialisme, list en bedrog.
OT: zijn er hier Biflaten die het laatste interview met Hudges hebben gehoord? Iemand iets over haar beweringen inzake het Vaticaan? Of is ze nu definitief de weg kwijt, al dan niet agv mind control door de inlichtingendiensten?
Kan niet anders zeggen dan dat de waarheid iets genuanceerder ligt Ben. Nooit meer oorlog met een bondgenoot (leider) VS? Die al sinds de tweede wereldoorlog onafgebroken oorlog voeren? Wie heeft oog om oog tand om tand gespeeld in Oekraïne? Dat Poetin tegen het Westen is, vooral tegen agressor Amerika, levert gigantische anti Rusland propaganda op. Poetin moeten we niet verheerlijken, maar ik denk dat hij de beste politiek leider van dit moment is.
`
Net een stukje Nieuwsuur gezien; “we moeten er voor zorgen dat terroristen niet aan nucleaire wapens kunnen komen.” Die hebben ze helaas al heel lang. “9/11 heeft ons laten zien dat terroristische bewegingen complexe structuren hebben.” Ja, klopt, Al Qaida of…Al CIAida en de echte plegers van 9/11 zitten inderdaad complex in elkaar. Een hoofd onderhandelaar van de aanstaande nucleaire top in Den Haag, vol meegaand in de terrorisme propaganda…..het is bizar dat ze dergelijke leugens blijven tonen.
in dat opzicht is het heel erg interessant om eens te gaan googlen naar de werkelijk achtergronden van de Korea oorlog,het westen was daar bezig om een stroman dictator in het zadel te houden, de gewone burger wilde onafhankelijkheid, hetzelfde eigenlijk als vietnam, jammer dat in die landen uranium in de grond zit, als het er niet had gezeten, was ze een oorlog bespaard, google maar,
Wist ik zelfs niet… Het wordt ook met de dag erger. Zien Sjonnie en Anita inmiddels hoe ze voorgelogen worden met al die afbraak èh sorry opbouwmissies…
Weet je trouwens dat wij in Mali ook weer wat gaan halen?
Afijn, als jij de doorsnee soldaar kent, dat zijn me toch een stel zombies die blindelings in autoriteit geloven… Ik kreeg S5 omdat ik volgens de test niet volgzaam zou zijn. Te intelligent ofzo. Of het is mijn zogenaamde autisme oftewel afwezigheid van kuddegedrag…
@Moerstaal
Ik kreeg S5 omdat ik volgens de test niet volgzaam zou zijn. Te intelligent of zo. Of het is mijn zogenaamde autisme oftewel afwezigheid van kuddegedrag…
Sparrows fly in flocks and eagles fly alone 🙂
De Romeinen hadden hier ook een leuke voor: Wees liever de laatste onder de adelaren, dan de eerste onder de mussen.
@ Dick S
De Romeinen hadden hier ook een leuke voor: Wees liever de laatste onder de adelaren, dan de eerste onder de mussen.
Zoals jij heel goed weet herhaalt de geschiedenis zich vaak.
Sparrows fly in flocks and eagles fly alone is slechts een wat nieuwere variant. 🙂
Ik was er al van op de hoogte. Als meer mensen dit nou zouden weten, of de waarheid van de rol van de VS in de tweede wereldoorlog, waarom de bommen op Japan zijn gegooid, bomaanslag in Boston, bomaanslag New York 1993, bomaanslag London, Panama 1989, alle abrupte machtsovernames in Zuid Amerika de laatste 150 jaar, Irak, Afghanistan, Syrie, de pogingen Chavez omver te werpen, hoe de VS haar eigen volk middels leugens overtuigde van participatie in de tweede wereldoorlog, Vietnam, Irak etc. etc. etc.
Amerika… eerst de inheemse bevolking uitgemoord, toen slavernij en vervolgens alleen maar oorlog gevoerd om grondstoffen en wereldmacht. Eigen land is er zeer slecht aan toe, maar daar mag de MSM het niet over hebben. Het is een schande dat we dit land (ergste land ter wereld) onze leider laten zijn. De bankelite hebben daar het grootste privéleger aller tijden om rijkdom en grondstoffen veilig te stellen. Maar helaas weet maar 0,01% van de wereldbevolking de waarheid.
Duizenden gaan de straat op in Amsterdam om te demonstreren tegen racisme vanwege Wilders, deze mensen hebben geen idee dat waar zij voor demonstreren helemaal niets voorstelt in vergelijking met wat er echt speelt op de wereld….en dat trekt helaas geen enkele demonstrant in Nederland.
Laat je niet in die tweestrijd spinnen. Putin-Westen, Wilders-links, Israel-Palestijnen. Hou altijd afstand, en besef daarbij constant:
-> de vijand van je vijand is niet per se je vriend.
En voel je vooral niet verplicht om consequent te zijn. Want dat is waar ze je altijd op willen pakken, je consequentheid. Het is echter een blijk van intelligentie om te twijfelen en zo nu en dan van standpunt te veranderen.
Wat begin ik een schofterige hekel te krijgen aan die politici die nu zo over Wilders vallen. Wat een extreem fout volk. Maar Wilders blijf ik een idioot vinden. Voer ze alle 150 af naar de goelag…
… zoals dit extreme haatzaaien:
http://www.joop.nl/
Die hele Joop-site bestaat alleen maar uit Wilders bashen. Wat dus haatzaaien is. Deze kogel gaat wederom van links komen, als ie komt. De PvdA heeft aangegeven geen voorstel van de PVV meer te steunen. Waarmee de PvdA dus zegt dat 1/6e van electoraal Nederland kan doodvallen. De PvdA heeft een hekel aan … nee HAAT … 1/6e van de NL bevolking.
Maar Wilders…., nee, niet mijn man…
Dus moesten we maar ns aangifte gaan doen tegen Joop.nl wegens haatzaaien, en verzoeken om Wilders preventief te beschermen tegen de kogel die uit die hoek gaat komen. Joop.nl gaat zover dat je er een aanzetten tot moord in kan lezen. Opruiing, ophitsing. En het afbreken van de rechtsstaat en de democratie door als PvdA zonder inhoudelijke overwegingen 1/6e van de bevolking opzij te schuiven.
Maar Wilders vind ik een idioot…
De Partij van de Antisemieten:
http://www.nufoto.nl/fotos/197796/demonstratie-stop-racisme-en-uitsluiting-op-de-dam-in-amsterdam.html
PvdA = haatzaaien, PVV = haatzaaien, … het hele zooitje is haat aan het zaaien. Wat een tuig, die politici, en dat hele haatzaaiende establishment in NL. Je kunt stellen dat op het moment iedere Bekende Nederlander die zn mond opentrekt haat aan het zaaien is.
Dit is een treurig tijdperk waarin heel veel zg fatsoenlijke mensen door de mand aan het vallen zijn…
het is en blijft een persoon met mavo niveau achtergrond terwijl het gemiddelde niveau in de kamer havo – niveau is, het is jammer dat er geen meer critische partij is met een hoger opleidingsniveau
Trieste opmerking J80, alsof een universitaire opleiding garant staat voor een gewogen wereldbeeld met zorgvuldig gemaakte en onbaatzuchtige keuzes, dit in in ieders belang. Kijk eens naar Rutte, heeft gvd zelfs geschiedenis gestudeerd. Ik kan geen ander niveau bij hem vinden dan dat van GTST-acteurs. Say no more. Het is een grote fout intelligentie te koppelen aan een hoog opleidingsniveau en het is eveneens een misvatting te denken dat de lager opgeleiden geen genuanceerde visie op de wereldproblematiek kunnen vormen. Daar waar theoretische zaken op het gebied van wiskunde, scheikunde, medische wetenschap etc etc in beeld komen zijn de universitairen met hun goede geheugencapaciteit in het voordeel. Beslist. Maar daarmee worden het niet perse goede politici of bestuurders, iets wat veel mensen wel als logisch aannemen.
Nog even in aanvulling hierop: die geheugencapaciteit van universitairen zorgt ervoor dat ze in de regel over voldoende feitenkennis beschikken om een debat te kunnen voeren en hierin hun (partij-)lijn kunnen blijven volgen. Je kunt dit beschouwen als een selectiecriterium voor politici.
Alleen intelligentie is inderdaad ook niet zaligmakend.
Gezien de treurige situatie waarin de wereld verkeert, met op macht en geld beluste “leiders” en “elite”, hebben we een ENORME BEHOEFTE aan mensen die zowel WIJS, EMPATISCH, INTEGER en EERLIJK zijn om een menselijker wereld te maken. De vragen waar we als mensheid voor staan zijn geen kwestie van niet kunnen, maar slechts een kwestie van willen en elkaar het licht in de ogen gunnen.
helaas, helaas, mensen met een klassieke gymnasium achtergrond hebben vaker geschiedenis gevolgd, ze hebben meer talenkennis zodat de basis om kennis te verwerken en te plaatsen in de context van de geschiedenis is vergroot,
critische onderbouwingen geven kreeg (vooral bij de rechtsfilosofische vakken) op de universiteit een hogere waardering,
ik wil niet zeggen dat mensen met lagere opleiding dommer zijn, ze hebben vaak wel minder basiskennis om situaties sneller te plaatsen, ze hebben vaker een achterstand,
ik moet er wel bij zeggen dat veel politieke / economische problemen alleen maar zijn vergroot door te ingewikkeld werken met theoretische modellen en dat de conclusies weinig met de realiteit te doen hebben, continu op de pof leven leidt ook voor overheden tot problemen, dit kunnen basisschool scholieren prima uitleggen
Trieste opmerking J80, alsof een universitaire opleiding garant staat voor een gewogen wereldbeeld met zorgvuldig gemaakte en onbaatzuchtige keuzes, dit in in ieders belang. Kijk eens naar Rutte, heeft gvd zelfs geschiedenis gestudeerd. Ik kan geen ander niveau bij hem vinden dan dat van GTST-acteurs. Say no more. Het is een grote fout intelligentie te koppelen aan een hoog opleidingsniveau en het is eveneens een misvatting te denken dat de lager opgeleiden geen genuanceerde visie op de wereldproblematiek kunnen vormen. Daar waar theoretische zaken op het gebied van wiskunde, scheikunde, medische wetenschap etc etc in beeld komen zijn de universitairen met hun goede geheugencapaciteit in het voordeel. Beslist. Maar daarmee worden het niet perse goede politici of bestuurders, iets wat veel mensen wel als logisch aannemen.
Nog even in aanvulling hierop: die geheugencapaciteit van universitairen zorgt ervoor dat ze in de regel over voldoende feitenkennis beschikken om een debat te kunnen voeren en hierin hun (partij-)lijn kunnen blijven volgen. Je kunt dit beschouwen als een selectiecriterium voor politici.
Alleen intelligentie is inderdaad ook niet zaligmakend.
Gezien de treurige situatie waarin de wereld verkeert, met op macht en geld beluste “leiders” en “elite”, hebben we een ENORME BEHOEFTE aan mensen die zowel WIJS, EMPATISCH, INTEGER en EERLIJK zijn om een menselijker wereld te maken. De vragen waar we als mensheid voor staan zijn geen kwestie van niet kunnen, maar slechts een kwestie van willen en elkaar het licht in de ogen gunnen.
helaas, helaas, mensen met een klassieke gymnasium achtergrond hebben vaker geschiedenis gevolgd, ze hebben meer talenkennis zodat de basis om kennis te verwerken en te plaatsen in de context van de geschiedenis is vergroot,
critische onderbouwingen geven kreeg (vooral bij de rechtsfilosofische vakken) op de universiteit een hogere waardering,
ik wil niet zeggen dat mensen met lagere opleiding dommer zijn, ze hebben vaak wel minder basiskennis om situaties sneller te plaatsen, ze hebben vaker een achterstand,
ik moet er wel bij zeggen dat veel politieke / economische problemen alleen maar zijn vergroot door te ingewikkeld werken met theoretische modellen en dat de conclusies weinig met de realiteit te doen hebben, continu op de pof leven leidt ook voor overheden tot problemen, dit kunnen basisschool scholieren prima uitleggen
Ben, Russen zijn slecht, Yankees zijn slechter, Noord Koreanen zijn het slechtst… hahaha, zoiets dan!
VIctoria Nuland… Zie haar Wikipedia pagina, okay, hier een kant en klaar linkje dan:
http://en.wikipedia.org/wiki/Victoria_Nuland
Zij is een van de mensen achter de coup.
Zie trouwens ook deze links:
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/column/jeroen-akkermans/de-achterkant-van-de-revolutie-oekraine
http://scgnews.com/the-ukraine-crisis-what-youre-not-being-told
http://english.pravda.ru/opinion/columnists/11-03-2014/127087-letter_obama-0/
http://www.gewoon-nieuws.nl/2014/03/amerika-dreigt-poetin-met-zwaar-geschut/
http://usawatchdog.com/united-states-definitely-wants-war-in-ukraine-paul-craig-roberts/
http://xandernieuws.punt.nl/content/2014/03/Afscheiding-de-Krim-in-overeenstemming-met-Handvest-Verenigde-Naties
http://willyvandamme.wordpress.com/2014/03/19/geschiedvervalsing/
http://www.dewereldmorgen.be/blogs/teraspol/2014/03/09/oekraine-de-nieuwe-plundering-begonnen
http://www.dewereldmorgen.be/blogs/teraspol/2014/03/18/oekraine-de-nieuwe-plundering-2
Al is de helft waar…
Afgezien of Putin slecht is of niet, wie het nieuws al decennia volgt weet dat Rusland haar hand uitstak en de arm werd afgehakt.
Ik ben fan van mannen als Putin, wijlen Chaves en Rafael Correa (Equador).
To hell with USA-EU!!!
Alles beter dan het psychopatische gegraai van de westerse elite.
Tegenwicht is belangrijk -> balance of powers.
Denk aan BRICS met soort IMF2 (geen afbreken maar echt opbouwen) en eigen communicatie lijnen om wat te noemen.
Ukraïne is verkracht, goud afgepakt en aan de IMF wurgleningen…
Jongeluy
Ik ben moe, lees onderstaand artike morgen wel 😉
http://www.alt-market.com/articles/2050-take-these-steps-today-to-survive-an-international-crisis
Dat er 2.5 miljoen Joden door de Nazi’s zijn vermoord,horen en lezen we 100 dagen per jaar, in het door Joden geregeerd Europa.
Dat er in de 2e WO , 58 miljoen Russen zijn omgekomen,lezen of horen we eens in de 10 jaar iets van.
Twee grote veroveraars,Napoleon en Hitler hebben Rusland willen veroveren.
Allebei zijn ze bij de poorten van Moskou terug gestuurd, voor wat er nog van over was.
Na de slechte prestaties van 4 voorgaande leiders, wil Poetin als eerste Rusland weer op de kaart zetten.
Temeer, omdat we nu in een hele linke overgangsperiode zitten.
In dit eindspel op het schaakbord, kan het alle kanten op, alleen staat de uiteindelijke kant al vast.
Bertus, ben jij nu ook al revisionist?
Daar staat gevangenisstraf op in die polder…
😉
Beetje naïeve gevolgtrekkingen aan de hand van de mainstream-media (en dát op Biflatie!).
Rusland-Oekraïne-VS-EU: doorgestoken kaart. De absolute macht – zouden we toch eigenlijk moeten weten, hier – ligt niet (meer) bij de politiek, maar bij de moneymaffia.
Zoals overal wordt het geopolitieke draaiboek van het IMF ook op Oekraïne toegepast: krediet (en ‘bescherming’) in ruil voor alle
inkomstenbronnen.
De nog bestaande witte vlekken op de landkaart moeten op die manier alsnog worden ‘geciviliseerd’. Mag desnoods een oorlogje
kosten.
Servië, Kroatië en Bosnië hadden een gemeenschappelijke munt (de Joegoslavische dinar) dus daar gaat Merkel al de mist in.
En in Bosnie is het nog steeds niet rustig…
Joegoslavië was echt een hoofdstuk apart Martijn. Kon alleen ontstaan door de gemeenschappelijke vijand onder leiding van Tito. En die onderlinge strijd heeft heel wat partizanen het leven gekost. Tito had het verdiende vertrouwen van alle deelstaten en heeft zich nog jarenlang apart opgesteld van het Russische communisme. Na de dood van deze bindende factor is het land weer uiteengevallen. Wat niet echt verwonderlijk is.
het is je ook bekend dat de enclave die nederland in joegloslavie moest beschermen de enige uranium mijn van europa heeft
Naar aanleiding van enkele reacties dat door mij de Russen als slechteriken zouden zijn afgeschilderd en/of dat er sprake zou zijn van een moorddadige dictatuur heb ik mijn artikel nog eens nagelezen en voor dergelijke argumenten geen steun gevonden. Wat mij betreft zijn de Russen niet beter of slechter dan de Europeanen of Amerikanen. Ze zijn wel anders. Veel meer op macht en kracht gericht. We spreken immers niet voor niets over de Russische Beer. Europa is verdeeld, heeft eigenlijk geen leger meer en is zwak. Men is nu naarstig bezig om te zien hoe men de afhankelijk van Gazprom zo snel mogelijk kan afbouwen. Als het aan Poetin en de zijnen ligt zullen we de komende tijd nog heel veel van de Russen gaan horen, waarbij grondstoffen, geld, politieke en militaire steun een hele grote rol spelen en gaan spelen.
Uw column neigt ontegenzeggelijk naar de Westelijke ‘fine people’ en de Oostelijke ‘bad guys’ volgens de mainstream.
De val van Berlijn (o.a.) en ‘een gigantisch spoor van verkrachte vrouwen’ staat hier model voor de wreedheid van de Russen.
Ooit gehoord van de Slag om Stalingrad en de ‘beispiellose Barbarei’ (zoals ze het zelf noemen) van de Moffen?
Eu defensieuitaven zijn nog steeds er hoog, zeker in vergelijking met de rest van de wereld
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_military_expenditures
de defensieuitgaven van engeland en frankrijk overtreffen die al van Rusland, dus de uitgaven van de gezamenlijk EU is een overtreffende trap,
(persoonlijk zou ik in paniek raken als mijn buren zo veel uitgeven aan het leger, ik zou er achterdochtig van worden)
Ben, kan me totaal niet verplaatsen in het perspectief van waar uit jij naar de gebeurtenissen in de Oekraine kijkt. Zover als ik ik het begrijp is er sprake van een door de de VS gesponsorde staatsgreep. Het uitgelekte telefoongesprek van Victoria Nuland met de Amerikaanse ambassadeur ter plekke is slechts een van de talloze aanwijzingen.
er zijn toch wat nuances nodig bij dit artikel
ten eerste besef goed dat het duitse leger tijdens wo2 het oorlogsrecht tav russische krijgsgevangen niet respecteerde, dat de duitsers tav de russische bevolking een tactiek van verschroeide aarde toepaste; huizen landbouw voedselvoorraden van de russische bevolking/burgers werd gewoon kapotgemaakt, tijdens het terugtrekken hebben de duitsers hele duitse en russische steden opgeblazen, kijk naar danzig/konigsberg dat liever werd opgeblazen dan het aan de russen te laten. in witrusland is geen gebouw meer te vinden van voor ww2,
een ander punt is de zeer agressieve expansiepolitiek van de EU en de Nato die de balans verstoord van na de val van het ijzeren gordijn, als je kijkt naar de militaire uitgaven van de Nato (EU/VS) dan besef je dat zij samen goed zijn voor pak en beet meer dan 60 % van alle militaire uitgaven op de WERELDBOL, de nederlandse defensie uitgaven dalen? hahahahahaha ze rekenen de joint strike niet mee en ‘de kosten van ‘humanitaire’ missies komen tegenwoordig uit ontwikkelingssamenwerking, de voormalige radiotelescopen van westerbork voor ruimteonderzoek zijn zijn aangevuld/vervangen met een SDI antenne susteem conform het HAARP, dit in meerdere landen van Europa, het voormalig ruimteonderzoek heeft dus ook al een militair karakter, het is onderdeel van het raketschild geworden
tot slot, kijkend naar de geschiedenis is rusland keer op keer aangevallen door het westen, napoleon, hitler, maar ook de engelsen tijdens de krim oorlog, de engelsen kort na de russische revolutie, de russen hebben alle reden om met argusogen naar het westen te kijken, zeker op het ogenblik dat de grondstoffen opraken en zij het meeste hebben,
Zelfs als Nederlander zijnde vertrouw ik het westen voor geen centimeter, zeker de engelsen en amerikanen niet, waar is het nederlandse goud? wie heeft nederland in de jaren dertig belazerd toen het verenigd koninkrijk zin munt/goudstandaard devalueerden en nederland beloofde dat alles goed was, onze engelse financiele tegoeden waren veilig (hahahahaha), welk land bezit het meeste sprinkhaanfondsen die nederlandse woningbouwverenigingen richting faillissement hebben gejaagd, hoe komt het dat sinds de Euro de nederlandse koopkracht is gedaald?, de amerikaanse staatsobligaties is dat een veilige belegging?
leuke vrienden heeft nederland, met zulke vrinden heb je geen vijanden nodig.
kortom eigenlijk snap ik de standpunten van Rusland wel, niet dat er er graag zou wonen, want het is daar ook een puinhoop en in materieel opzicht zeer ongelijk verdeeld.
mijn wens voor de wereld is een democratie naar zwitsers model en een onafhankelijke vrije kritische pers, amen
Amen idd;
Wist je trouwens dat NL BV …:
– EU referendum naast zich neergelegd
– medeverantwoordelijk verschieten verarmd uranium
– ondersteunen illegale neokoloniale oorlogen
– toestaan verscheping wapentuig naar Israël
– toestaan illegale CIA vluchten waarmee mensen zonder proces worden opgepakt en in illegale gevangenissen gemarteld.
– Libië en Syrië tot voor kort bondgenoten waren tot ze die rol niet meer op zich wilden nemen.
– Landen als Libië, Syrië, Cuba, Iran en Noord Korea als enige landen een eigen monetairbeleid hebben (hadden) en niet aan het lijntje van IMF, BIS, WB e.d. hangen (hingen)?
– Blair miljoenen per jaar verdiend als adviseur van de dictator van Kazachstan.
– Broer Roland Balkenende CEO is van Tenaris en verantwoordelijk voor aanleggen pijpleidingen gas en olie in Afghanistan.
– Bilderberg een feit is en ondemocraties.
– Clubjes als Trilateral Commision (Rockefeller), AIPAC, PNAC, National Endowment for Democracy, USAID en Council on Foreign Relations (CFR) een grote invloed hebben op de politiek van de USA en dus op de wereld maar hoogst ondemocratisch zijn.
– Pensioenen zijn belegd in ergste wapentuig als clusterbommen en jij minder krijgt terwijl wel winst is gemaakt.
– NL als een van de weinige landen niet tegen ontwikkeling van wapentuig als clusterbommen heeft gestemd.
– NL grootste doorvoerhaven en producent is van wapentuig en onderdelen.
– Beatrix bij de dictator van Brunei zit om olie terwijl dit niet duurzaam is en meneer zich tot in het extreme zichzelf verrijkt.
– Goud verscheept naar FED NY en foetsie.
– Jij ook slaaf bent van dit systeem?
– Brazilië hier in veel mindere mate aan bijdraagt.
Moerstaal, je vergeet de Nederlandse uranium connectie met URENCO, raad eens wie daar werken/werkten?
Verhip, weer iets wat ik niet wist. Het wordt echt met de dag erger…
Wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/URENCO rept over Friso, verder zeggen een aantal organogrammen op de Urenco website http://www.urenco.com/ mij niets. Internet is erg traag dus heb de moed opgegeven alle organogrammen van alle Urenco afdelingen in te zien…
Dus help mij even verder!
PS
Of bedoel je Areva dan wel ETC?
Inzet coup in Oekraïne
http://mario828282.wordpress.com/2014/03/03/inzet-coup-in-oekraine/
Coup in Kiev
http://mario828282.wordpress.com/2014/03/11/coup-in-kiev/
Oekraïne na de coup: de “beloning” van de vrijheid
http://mario828282.wordpress.com/2014/03/21/oekraine-na-de-coup-de-beloning/
het gaat er niet zozeer m wie er “beter” of “slechter” zijn. Het gaat erom dat de reactie van de russen te verklaren is door jarenlang getreiter van onze kant. NAVO tegen afspraken in uitbreiden naar het oosten, bondgenoten van Rusland aanpakken (Libie, Syrie, Iran), getreiter om zogenaamde homowet, olympische spelen, opgezette machtswisselingen in landen van russische invloedssfeer, etc, etc, Logisch dat de russen het niet langer pikken!. En nu sancties tegen Rusland! Waarom? Wat hebben ze gedaan o dat te verdienen? En hoe staat da in verhouding et misdragingen van VS en bondgenoten die al tig landen hebben aangevallen de laatste decennia?
Ben, vrouwen zijn altijd de verliezer in oorlogstijd. Man en zoon dood, zwanger van het zaad van de overwinnaar. Dat het in veel publicaties goed uitkomt de -in geval- Russen te stigmatiseren wil niet zeggen dat andere “strijders” zich gedragen. Opinievorming dus. Overigens ben ik van de leeftijd dat in mijn jeugd meermaals de oproep tot dienstplicht op de mat is gevallen en het mij meer dan 3 jaar heeft gekost op basis van mijn pacifistische houding vrijstelling te krijgen. In die tijd heb ik mij ook geinformeerd over het oostblok en de verschrikkingen van WO-1 en WO-2. Wist je bv dat er fotoboekenvol bestaan van verminkte mensen, alsof het een catalogus van freaks betreft? Iepr, ook zoiets. Afgelopen week nog twee mannen omgekomen door een 100 jarige bom daar. Onder de streep: de mensheid is gek. Niet jij, niet mijn buurman maar het collectief maakt krachten los en zorgt voor gedragingen die op de man af gevraagd niemand goedkeurt. Het oprakelen van oud zeer maakt het er niet beter op, vergeving is beter. Ik las of hoord ergens iemand zeggen dat als we allemaal als Ghandi zouden leven het -gek genoeg- ook niet goed komt…
Op http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/3620401/2014/03/22/Na-drie-tot-zes-maanden-geen-gas-als-Rusland-gastoevoer-afsluit.dhtml lees ik het volgende:
Dit kan dan heel gemakkelijk leiden tot een economische depressie en tot het instorten van het financiële systeem.
Dit komt ons/het westen heel goed van pas, hierdoor kan de zwarte piet van het economisch falen van het westen worden toegeschoven aan Rusland, Dus als hier de banken inklappen is het de schuld van de Russen, goede reden om het leger in te zetten.
Heel simpel. Aan het einde van een monetair tijdperk lopen altijd de politieke spanningen op. Er zijn volop signalen dat het fiat-geldsysteem z’n einde nadert. Op deze site genoeg bekend. Het wordt dan vanzelf onrustig op diverse fronten. Binnenlandse onlusten als gevolg van recessies en verdergaande bezuinigingen. Geopolitieke onrust omdat regeringsleiders de aandacht van de binnenlandse spanningen bewust afleiden en hun blik verruimen tot over de landsgrenzen. Een logische stap dus van Poetin, gezien de historische grenzen. Omdat een lange periode van economische voorspoed in de westerse landen(en ook in Rusland) ten einde loopt nemen de spanningen als vanzelfsprekend toe. Men ziet de gevolgen van de krampachtige muntunies en de gevolgen van de enorme schuldenberg bij de westerse landen. Krimpende welvaart. Wanneer blijkt dat alle steuningrepen van centrale banken en overheden zijn uitgewerkt dan gaat de onrust zich meester maken van de bevolking en gaan regeringen over tot een andere tactiek. De afleidingstactiek van landjepik en waarschuwende vingertjes naar het buitenland, want de schuld van de binnenlandse onrust wordt natuurlijk veroorzaakt door een agressor van buitenaf. Als we de geopolitieke spanningen anno 2014 bekijken dan zijn er veel signalen die er op wijzen dat we spannende tijden tegemoet gaan. De hopeloze verdeeldheid van de EU zal uiteindelijk tot gevolg hebben dat foute en halfbakken maatregelen leiden tot reactie en tegenreactie met alleen maar negatieve uitwerking op de economie en uiteraard met grote kans op het uit de hand lopen van een geweldsspiraal.
Deze column is mij uit het hart gegrepen…..zo 100% waar….je kunt de ellende gewoon aan zien komen….ik maak mij al 20 jaar zorgen over het verval van de krijgsmacht….we maken weer exact dezelfde fouten als 80 jaar geleden….historisch besef bestaat niet meer…..we zijn verloren…….maar zeg eens eerlijk…..verdienen we beter???????????
verval van de krijgsmacht?????? nederland heeft samen met duitsland de modernste wapens binnen de EU, wij zijn de enige landen waar de VS het strategisch nieuwste materiaal aan levert, indien je kijkt naar de link van de wapenuitgaven in de wereld dan zit nederland behoorlijk hoog, zeker wat betreft de grote van ons land, het feit dat de krijgsmacht oudere militairen met overgewicht en zonder conditie ontslaat, heeft niets te maken met de slagvaardigheid van de krijgsmacht, wat technologie betreft staat nederland hoog aangeschreven
hahaha die Peter toch. Maar goed dat hij net als doornroosje deze website opzoekt. Wij moesten toch ook ooit onderzoeken en leren. Nog steeds als het goed is….
Nou weet ik wel dat je jezelf als een intelligente autist beschouwt, maar het ontgaat me echt wat je hier nou mee bedoelt. Ik heb helemaal niets met al die macho’s die een beetje met wapens lopen rond te kletteren. Geef mij maar een goed modderbadgevecht, daar ben ik nog wel voor te porren.
modderbadgevecht -> Ik kijk graag toe. Ben je een beetje mooi? hehehe
We hebben ons militaire leger ingeruild voor een leger uitkeringstrekkers en asielzoekers…de grenzeloze domheid hiervan zal in de komende decennia duidelijk worden….nogmaals, we maken dezelfde fout als 80 jaar geleden….stop je kop maar in het zand….
De defensiebudgetten van het Warschau pact (wat is opgeheven) zijn velen malen kleiner geworden dan de uitgaven van de Nato, daar komt nog bij dat de nato is uitgebreid met estland, letland, litouwen, polen tjechie, slowakije hongarije ect ect, dus het leger van de nato is eigenlijk alleen maar gegroeid,
de enige fout ten aanzien van het heden ten opzichte van 80 jaar geleden is dat via de EU, de democratie wordt vervangen door een 1-partij stelsel zoals bij hitler en stalin,
wil je ellende voorkomen zorg voor een democratische omwenteling waarbij de EU een confederatie van onafhankelijke democratische soevereine staten wordt/blijft, we willen als volk een directere democratie zoals het zwitserse model. (de beste manier om multinationals in te tomen) het oude Athene was op zijn best toen het democratisch was, het romeinse rijk ging ten onder toen de senaat werd vervangen door dictator keizers
En wie moeten al dit wapentug bedienen ? De ijzervretende jeugd ? Laat me niet lachen die beginnen al te huilen als de batterij van hun mobieltje leeg is. Of wordt ons ambtenaren korps ingezet( grapje).
Of de vaderlandse elite troepen, alle drie ? OOOOHHHH u dacht dat de uitgeperste hardwerkende burgers het wel gingen doen , ik kan u vertellen “deze jongen doet niets voor NEEderland”.
Dankzij de Russen is Wo 2 gewonnen, zowel in Europa als aan de andere kant van de wereld, de kant van Japan. Zonder de Russen was het geallieerde leger op Normandië neergemaaid, want doordat de Russen hun eigen land al helemaal schoon geveegd hadden en in rap tempo de Duitsers in de rug aanvielen, hadden deze geen luchtmacht en geen marine en nauwelijks infanterie om de Atlantik Wall te beschermen.
Dan over de Oekraïne. Het is de Eu die met extreem rechtse organisaties een putsch gepleegd hebben. De mensen waren niet blij met de gekozen president maar dat maakt het niet goed om een gekozen regering met geweld, grof geweld zelfs, af te zetten. De EU, het IMF en de banken staan al klaar om vele miljarden te leveren om de Oekraïne zo snel mogelijk in het schuldencircus te betrekken, net als Cyprus, Griekenland, Libië, etc.etc.
De EU is boos op Putin, NIET de inwoners van Europa want een groot deel van die inwoners heeft de capaciteit om zelf te denken en heeft eerder al gezien dat Rusland NIET uit is op confrontatie maar op onderhandelingen, zie Syrie!
Rusland heeft dus veel meer waarde voor ons dan de meeste mensen denken. Maar de media willen graag dat wij Rusland zien als vijand. Net zoals de moslims en al het andere dat VREEMD is.
Of meen je dat de rol van Geert Wilders in Nederland en Europa voor niets is? Dat is om vreemdelingenhaat aan te wakkeren en dat vinden de banken, de grootbedrijven, politiek en legers geweldig! Elk land heeft wel zo’n mannetje, waarom?
Bekijk deze link eens!
http://www.bovendien.com/laatste-nieuws/oekraine/oekraine-geheime-diensten-en-financiele-elite-ontketenen-bijna-wereldoorlog-3
Nexus, wat een mooi artikel, ik krijg hem alleen niet op LinkedIn geplaatst? Een ban door de elite?
Hoe gaat ie verders?
Woon je nog steeds in het zuiden?
Ik woon inmiddels in Brazilië. Je kent mijn nick toch wel?
Wilde je nog een keer deze kant opkomen?
Mijn emailadres is veranderd en die van jou wellicht ook.
Als je contact wil kan dat via Koen, de eigenaar van deze website
Groeten daar!
Focus je constant op wat de zogenaamde machthebbers doen en van plan zijn.
Beter nog , zet je leven in het teken van het discussieren en bekritiseren ervan. Je zult een zeer gelukkig leven hebben.
Het zal je absoluut niet verlammen om dingen te doen met je leven die jezelf en anderen blijmaken, integendeel, doordat je je constant focussed op de kwade machten zal uiteindelijk alles worden opgelost.
Geniet daarom van al je commentaren en weest zeker dat ze niet voor niets zijn,want ze geven zoveel geluk blijdschap en verandering in de wereld.
Oh ja,en geef niet op he! Blijft observeren en noteren!
Je kunt als ziener weer tevreden gaan slapen, want je hebt je mening weer eens ongezouten gegeven….want als niemand dat doet verandert er nooit iets.
Nu anderen lezen hoe oneerlijk het allemaal is zullen die anderen wel eens actie gaan nemen.
En dat allemaal doordat ze jouw wijze woorden lazen.
Its time for change, geen woorden maar daden!
Bedankt hoor! Morgen zal alles anders zijn dank zij je openbaringen…mensen zullen dingen gaan doen!
Europa heeft nu een zwak legertje en heeft een zwakke bestuurscultuur. Terwijl Rusland ijzersterk is. Dit zal er toe leiden dat de E.U. binnenkort door een nieuwe sterke leider geregeerd zal worden die ook één groot Europees Leger gaat oprichten.
Dr. m , heb je de defensiebudgetten van de VS en Rusland wel eens vergeleken?
ik neem aan dat je met je sterke leider op een vierde rijk zit te hopen? stiekem 3de rijk fantasietjes?
http://vidrebel.wordpress.com/2014/03/22/1914-and-2014-insanity-then-and-now/
” 1914 And 2014: Insanity Then And Now ”
Kwootjes :
*******************
” The US paid the opposition $5 billion to start riots before the May elections could be held. Then they hired snipers from as far away as Israel to shoot both the protesters and the police. They installed a Jewish banker as President without elections because they were not sure the people would vote to join the European Union in May. The coup leaders passed laws making the minority Hungarian and Russian languages sort of illegal. And just as they did in Libya the Americans stole the Ukraine’s gold and looted their banks. This plan to seize the Ukraine was mentioned in print by Zbigniew Brzezinski in 2007. He assumed Russia would respond by taking back the Crimea which Khrushchev had given away in 1954.”
” All of this will come to a head at least a month before the 100th anniversary of the assassination of Archduke Ferdinand on June 28, 2014. This time around I am hopeful that the US military which several times has had to say No to launching World War III by attacking Iran will refuse to get us and themselves killed. Why should we die because Wall Street cannot manage the economy without stealing our money by the tens of trillions, starving people to death by the hundreds of millions and killing people in their wars by the billions ?”
*******************
in de media roept iedereen de hele tijd dat poetin een grote ‘schaakmeester’is. dit is onjuist, Rusland laat zich in een hoek manipuleren.
Het lukt de VS met een minimum aan middelen, twitterberichtjes, infiltranten, beperkt aantal huurlingen/geheimagenten om hele landen en samenlevingen te destabiliseren, overal waar de burger een beetje ontevreden is (mede te danken aan de geexporteerde dollarinflatie) om de boel op te stoken en laten ontploffen, kijk naar Egypte, Syrie, de oekraine, zelfs Rusland zelf, regime change voor een dubbeltje.
met een minimum aan middelen en kosten weet de VS de ‘vijand’ op zeer hoge kosten te jagen en internationaal ingrijpen noodzakelijk te maken, ik zou zeggen dat de VS de internationale schaakgrootmeester is, met bijna niets doen grote gevolgen creeeren.
Helaas blaten de burgers altijd de kranten na en laten zich keer op keer manipuleren,
op het ogenblik is turkije interessant omdat daar ook rellen zijn, wat zou daar de dieperliggende achtergronden zijn?
Leuk, de vraag die op het net circuleert. Hoe kan het dat de Oekraïense 30+ ton goud wel binnen een week naar de VS kan worden gevlogen, maar andersom het Duitse goud gelegen in de VS, ……… U begrijpt het wel.
Veel succes trouwens daar aan de mensen in de Oekraiene. Ze hebben er geen idee van hoe groot de kans is dat ze van hun toekomst worden berooft. Daarbij wil ik nog even wijzen naar de protesten tegen het exploiteren van de grootste Europese goudmijn gelegen in Roemenië, door RMGC (lees de VS?)
Van Presseurop.eu
RMGC kan door de staat worden gemachtigd voor onteigeningsprocedures. Het bedrijf kan dus iedere inwoner onteigenen die weigert om haar zijn grond te verkopen. Dit voorrecht valt per definitie toe aan de staat, maar wordt nu dus tussen neus en lippen door overgedragen aan een particuliere onderneming.
Bovenstaande is eerst weer On Hold, maar misschien bied de handelsovereenkomst tussen de EU en de VS nieuwe mogelijkheden.
Eigen land hier, onteigend worden door de Amerikaanse elite.
Eens zullen wij van ons recht gebruik moeten gebruiken om schoon schip te maken beste mensen.
Je kunt je natuurlijk ook afvragen waar die andere 10 ton van de Ukraine gebleven is.Cijfer WGC/IMF maart 2014. Nog steeds in de Ukraine? Dat zou zo maar kunnen.
EU heeft gegokt op Oekraïne en eigenlijk verloren; inmenging was dat, maar als Rusland het overwegend russische Krimschiereiland inneemt, dan kan het opeens niet. Het was toch het westen, die begonnen te donderjagen met het raketschild in Tsjechië en Polen? Ik ben niet voor Poetin hoor; het is een gevaarlijke gek, maar hier is hij niet meer in overtreding, dan het westen…
Poetin doet zich in de media heel stoer en macho voor, de sterke leider, maar intern loopt rusland op zijn tandvlees, de infrastructuur is bagger, het leger is veroudert, de bevolking krimpt, industrie is weg of totaal niet concurrerend, landbouw is niet productief genoeg, het enige wat ze hebben zijn grondstoffen en verouderde kernwapens
Rusland is enorm gemoderniseerd op gebied van defensie en wapentuig. Russische raketten en afweergeschut zijn hun Westerse tijd tien jaar vooruit. Vliegtuigen die beter zijn dan de JSF etc. Bovendien bezitten ook zij, naast de VS, alternatieve wapens zoals HAARP/ elektromagnetische zaken.
Zonder partij te kiezen kan het misschien helpen ook eens echt naar de Putin te luisteren. Het 1e interview dat vele aspecten van de Ukraine crisis belicht.
http://www.youtube.com/watch?v=QiKF8JN1qmk
Als Putin ook maar een verkeerde move in de richting van de EU maakt en ons bedreigd dan schiet ik hem persoonlijk neer.
Fuck Puta Putin
Landjepik en meer……, ben net terug uit de Oekraïne en diegene die de echte waarheid wil weten kan contact met mij opnemen.
Oekraïne is geheel door de Russen bezet.
De Poolse grens is met Russen bezet en de Russen financieren het geweld in Oekraïne.
De EU doet ook geen fuck en kijkt lachend toe.
Wat is de EU toch bang voor Putin en zwak in het algemeen.
Wat een onzin!…ha,ha….