De stemming onder consumenten is in maart nauwelijks veranderd. De indicator van het consumentenvertrouwen kwam uit op -12. In februari was dit -13. In maart 2009 bereikte het consumentenvertrouwen een dieptepunt, met -34. Daarna verbeterde het gestaag. De laatste 2 maanden zette de opgaande lijn echter niet echt door.

De marginale verbetering van het vertrouwen kwam doordat consumenten in maart een stuk minder negatief waren over het economisch klimaat in de afgelopen 12 maanden dan in februari. Deze deelindicator van het consumentenvertrouwen verbeterde met 5 punten en kwam uit op -47. De kijk van consumenten op het economisch klimaat in de komende 12 maanden was met +7 net zo positief als in februari.

Het oordeel over de eigen financiële situatie was vrijwel gelijk aan dat in februari. Consumenten vonden de tijd even ongunstig voor het doen van grote aankopen. De koopbereidheid veranderde in maart dan ook niet.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Nieuw in de wereld van cryptocurrencies? Bekijk nu uw mogelijkheden op Nederlands grootste exchange...

Ontvang jij al een passief inkomen door het staken van crypto?

Lees meer over crypto staking op onze favo platformen: