Het vertrouwen van consumenten is in februari 2013 naar een historisch dieptepunt gedaald. Het consumentenvertrouwen daalde met maar liefst 9 punten naar -44, het laagste niveau sinds de start van de metingen in april 1986. Anno 2013 hebben we dus te maken met het laagste consumentenvertrouwen in 27 jaar, dat gaat lekker! Consumenten waren vooral pessimistischer over hun eigen financiële situatie. Ook het oordeel over het economisch klimaat verslechterde.
Minder vertrouwen in de toekomst
Op zich logisch dat steeds meer mensen somber zijn over de toekomst, want hoe meer werklozen, hoe minder geld beschikbaar, hoe meer mensen de hypotheek niet meer kunnen betalen, hoe minder bestedingen, hoe minder economische groei, hoe minder vertrouwen, enz. Nederlands consumenten waren in februari 2013 veel negatiever over hun financiële situatie dan een maand eerder. Hun oordeel over het doen van grote aankopen veranderde daarentegen niet. Per saldo verslechterde de deelindicator koopbereidheid met 12 punten en kwam uit op -32. Zo gering is de koopbereidheid niet eerder geweest. Ook het oordeel over het economisch klimaat is verslechterd. Per saldo daalde de deelindicator economisch klimaat met 5 punten tot -63.
Rabobank: ‘Alles komt weer goed’
Via Huizenmarkt-zeepbel hieronder een video van Boonstra (Rabobank). Ondanks dat de Nederlanders het steeds moeilijker krijgen, de werkloosheid afgelopen maanden fors is gestegen en de huizenprijzen inmiddels met bijna 10% op jaarbasis dalen, denkt de Rabo dat het allemaal wel weer goed zal komen. De eurocrisis is volgens de Rabobank binnen een jaar opgelost en de economie trekt in 2013 weer aan. Nu hopen dat de vastgoedbubbel ook niet verder uiteenspat? Wishful thinking? Lees: ‘Ook de Rabobank is niet het braafste jongetje van de klas‘.
Ik kwam laats iemand van de Rabobank tegen. Na een paar lovende woorden van mijn kant. Wist deze medewerker mij te vertellen dat steeds meer Nederlanders doorhebben dat de Rabobank de enige nog gezonde bank was van Nederland. Echt lachwekkend. Toen ik vroeg wat er zou gebeuren als al het onroerendgoed zou worden gewaardeerd tegen de huidige waarde? Toen was het ineens over met de pret.
In de woninginrichting gaat het erg slecht. Elke week sluiten er winkels. Voordeel is dat weinig concurenten overblijven en dat er veel keus is vwb winkelruimtes. Etiketten van merken kom je in mijn zaak niet tegen. Moet mij zelf wel beschermen tegen de internetshoppers.
Voelen en kijken doe je maar op het beeldscherm. Het enige probleem is dat consumenten niet meer weten wat een gordijn is en hoeveel energie je kan besparen. Wij hebben geen gordijnen nodig, want wij hebben dubbelglas. Wel eens gevoeld hoe lekker warm dat glas aan de binnenzijde is, waar de warmte in huis langs gaat?
Kennis is macht, maar met een kudde onwillige schapen is het lastig zaken doen op dit moment. De rek is er steeds meer uit.
Daar heb je gelijk in,de Nederlandse mensheid(laten we het even over ons land hebben omdat we,in tegenstelling tot andere landen wel heel erg zeldzaam zijn),Is ontstellend dom,die denken niet,kunnen ze ook niet.
Het zijn gewoon schapen die,als er 1 over de bekende dam is,volgen,richting afgekeurde shoarmatent.
Ze zijn sowieso niet meer tevreden met wat ze hebben,ze willen een groter huis,waarom,de kinderen,o ja/ die gaan met een paar jaar weer de deur uit,met als gevolg dat men in een te groot huis zit.
Nou,danrlijk,want wie wil zo,n huis,wat helemaal aangepast is aan de (waan)ideeen van de bewoners,kijk eens naar de vele huizenprogramma,s op de TV.
De wangunst loopt van die bekken af,ze willen een kookeiland,waar heb je dat voor nodig?
In feite nergens voor,maar die en die hebben het ook,o ja een inloopdouche!!!!!!!!!!!!
Je reinste kolder,want iedereen heeft een inloopdouche,alsof dat bijzonder is,maar het woord,en een inloopcloset,belachelijk.
De mensen zijn nergens meer tevreden mee.
En dit alles gebaseerd op 2 inkomens,want de banken verstrekken wel het geld,totdat,en dat gebeurd nu,1 van de 2 heeft geen baan meer,dus kunnen niet meer 3 keer in een jaar op vakantie,en 1 auto word weggesleept omdat ze de aflossing niet meer kunnen betalen.
En geen gordijnen en vitrage voor de ramen,neeeeeee,dat is oubollig,waar ze voor gaan dat is minimalisme,iedereen moet kunnen zien waar ze in leven,en als je,bij het voorbij lopen naar binnen kijkt,weten ze te zeuren,wat kijk je naar binnen.
Nou,daar zorgen jullie toch zelf voor.
Als ik zeg dat ik mijn handgemaakte meubelen al 35 jaar hebt(bij 1 en dezelfde bouwer vandaan),plus nog een kast(antiek)langs de straat heeft gevonden omdat de kinderen hem niet wilden hebben,dan staan ze mij medelijdend aan te kijken.
Bijna,ja bijna zouden ze me wegbrengen,omdat ik zo ben,zuinig zijn op me spullen,duurzaam,waar men nog nooit van heeft gehoord.
Nee om de paar jaar moet minstens alles weg.
Kotsmisselijk word je van de mensen en de mentaliteit van dezegedrochten.
Met een beetje gezond verstand snapt een weldenkende burger zo zachtjes aan wel welke kant het nu opgaat met onze “keurige banken”. De laatste jaren zijn veel banken door onze overheid met veel belastinggeld gered moeten worden. Om het systeem overeind te houden. Is het nu anno 2013 veel beter gesteld dan toen de ABN/AMRO gered moest worden? Juist niet zou je denken. Huizenprijzen dalen nog steeds en de vooruitzichten zijn weinig hoopgevend. Je hoeft nu dus niet te raden welke bank de volgende zal zijn die gered moet worden. En wanneer dan? Misschien al wel volgend jaar als de bankbalansen afgewaardeerd moeten worden op basis van veel te hoog genoteerde waardes onder de hypotheken. Nu ook nog eens duidelijk gaat worden dat de manier waarop een volgende bank gered moet worden wel eens heel anders kan gaan verlopen dan de laatste redding van de SNS-bank, zal het mogelijkerwijs kunnen uitdraaien op een bankrun. De Nederlandse Staat zal vast niet bereid zijn nog veel meer geld uit te geven dan bij de SNS-bank is gedaan. Dus zou je kunnen verwachten dat de volgende bank geknipt gaat worden en verdeeld wordt over alle andere systeembanken, die daarmee een flinke verliespost op hun balansen moeten accepteren. Wat hierbij het grote nadeel zal zijn voor de rekeninghouders van de ?-bank is dat daarbij het garantiestelsel alleen zal werken voor het saldo van de schulden en bezittingen van de rekeninghouder. Dat wordt chaos dus. De burgers met vooruitziende blik zullen dus hun spaarcenten gaan weghalen bij de bank waar men ook de hypotheek heeft. Deze jongen heeft inmiddels begrepen dat bij een dergelijke (chaotische) redding de “drenkelingen” alleen aan boord worden genomen bij afgifte van hun spaarcentjes. Dus mijn spaarcentjes gaan nog deze week naar een “veilige” bank. In hoeverre dit soort handelen zal gaan leiden tot een bankrun zal mij worst zijn. Het vertrouwen onder de consumenten is toch al historisch laag en daarom zal iedereen eieren voor zijn geld kiezen. Wat jammer trouwens dat de burger over dit soort ontwikkelingen niet wordt voorgelicht door onze “overheid”. Nee, natuurlijk niet op de voorpagina van de landelijke dagbladen, want dat geeft alleen maar paniek. Maar wij eerzame burgers hebben toch recht op een eerlijke voorlichting van onze “overheid”. O ja, bijna vergeten, de aanhef van dit artikel, “laagste vertrouwen in 27 jaar…”.
@PP Op zich een heel plausibel verhaal, toch denk ik dat de RABO bank niet failliet zal gaan, ook niet na afwaardering van de onderpanden. Ze verdienen momenteel gewoon te goed omdat ze geen serieuze concurrentie te duchten hebben. En mocht het toch dreigen te gebeuren dat vrees ik dat er hele andere ‘onzichtbare’ oplossingen uit de hoge hoed getoverd worden. Een en ander zal op een ‘pro-actieve’ manier gebeuren zonder dat de burger er lucht van krijgt, maar er uiteraard wel degelijk voor opdraait. Er zal gewoon met miljarden getoverd worden, en de democratische controle zal handig omzeild worden. Deze ondemocratische houding wordt steeds meer gemeengoed onder politici, en lijkt de toekomst te hebben. Het is met pijn in hart dat ik dit moet vaststellen. De Nederlandse staat kan het zich domweg niet veroorloven te moeten erkennen dat eigenlijk ook de laatste zelfstandige bank door de burger gered moet worden. De waanzin die dan zou uitbreken dient kosten wat het kost vermeden te worden. Het mee laten betalen van de rekeninghouders aan de redding ( afgezien van het feit dat de wet aangepast moet worden ) is om dezelfde reden ook geen optie. De volkswoede die dat zou opleveren kan een bom leggen onder de stabiliteit van het hele land, politiek en economisch. Het geld dat de Nederlands staat dan ‘bespaart’ in geval van een redding of overname, zal een pyrrus overwinning betekenen.
PS Alleem het wetsvoorstel tot aanpassing van het garantiestelsel is te explossief.
Gelukkig kan de grafiek niet lager dan -50%. Hierdoor komt hij er snel een stuk beter uit te zien.
Paniekvoetbal, het lijkt erop dat de banken vertegenwoordigers naar de televisie sturen om het volk moed in te praten, een soort van bankaire propganda
helaas, als de btw omhoog gaat, de energierekening ivm hogere kosten voor het netwerk, de grondstoffen duurder worden, ziektekosten hoger, ect, ect, dit alles zodat de overheid zijn financien zogenaamd op orde kan houden (denken ze) en de bedrijven stabiele winst laten zien aan hun aandeelhouders,
helaas kan de bevolking het steeds minder dragen en is verplicht geworden om zich tot het meest essentiele te beperken, zodat de economie die draait op consumentenbestedingen langzaam aan instort.
ze kunnen op televisie beweren wat ze willen maar het leven bij mij in de stad verteld een ander verhaal; een verhaal van onverkoopbare huizen, mensen die hun baan verliezen en steeds hogere vaste lasten.
de crisis wordt de komende jaren niet opgelost, de zwartste dagen van de economische teruggang moeten nog komen,
Helemaal eens jaren tachtig, politici en bankiers werken gebroederlijk samen in het bewerken en manipuleren van de publieke opinie. Allemaal goedkope propaganda, en het is eigenlijk een schande dat zo’n bankier een podium krijgt om de belangen van de RABO bank te verdedigen. Duidelijk een voorbeeld van gemeenschappelijke belangen tussen politici en bankiers.
Laagste consumentenvertrouwen in 27 jaar.
Sinds de val van Lehman Brothers weet ik dat er een val van het systeem aan zit te komen. Onmiddellijk na de val maakte ik een zeer slechte tijd door en was eigenlijk continu overspannen.
Ik was al jaren werkeloos en had het idee dat de chaos, zeker te weten geen twee jaar zou duren en we zouden elkaar de hals door snijden.
Toen kwam 2012 en werd ik weer opgedraaid door mijzelf (!).
Ik was weer tot de conclusie gekomen dat we er aan zouden gaan.
Ergens in 2012 kreeg ik hartproblemen, tenminste dat dacht ik.
Door het advies van een vriend heb ik alle vormen van info die ikzelf moet aanzetten (dus TV, PC enz) gemeden.
Sindsdien gaat het prima met me, ik vermaak me uitstekend en ja ik ben blind voor gevaren die er mogelijk aan zouden kunnen komen.
Lekker.
Goed zo.
” men lijdt het meest onder het lijden dat men vreest “.
PS Hoe communiceer jij op Biflatie! Hoef je daar niets voor aan te zetten?
Tja, een krachtig wapen, dat geen politicus de burger kan afnemen: stoppen met consumeren. Eindelijk begint de Nederlander het te begrijpen: ze kunnen het hele land economisch uitroken met datgene waar ze historisch en vanuit hun volksaard goed zijn: de krent uithangen. Hopelijk wordt de politiek dan wakker.
In Spanje ging men massaal de straat op om te protesteren tegen de regering en de banken daar, vanwege al die bezuinigingen/lastenverzwaringen (Austerity). De Spanjaarden vinden dat er een financiële staatsgreep door de bankenelite wordt gepleegd en gelijk hebben zij! Grote kans dat via Twitter en andere social media deze protesten zich als een grote vlammenzee gaan uitbreiden over heel Europa en er een grote revolutie komt.
Ja, dat is een goeie. Overigens is de Nederlander niet zo’n krent als het om consumeren gaat, vooral niet als het om eigen behoeftebevrediging gaat.
Oproep, hoe ludiek ook, komt neer op een oproep aan rokers te stoppen met roken.
😉
Je kan ook je spaargeld weghalen van de bank en het omzetten in fysiek goud. Te bewaren BUITEN de bank. Als genoeg mensen dat doen vallen de banken sowieso om : ze hebben voor elke € aan spaargeld 25€ aan geld uit het niets gecreëerd ( fractioneel bankieren ) op hun balansen waarvan bakken leningen die onder water staan en hun kapitaalsratio valt dan zeer snel terug naar nougabolleniksnul. Moet je helemaal niet de straat voor op met het risico een matrac op je hoofd te krijgen.
‘Matrac’ = knuppel in het frans.
In België dus ook.
Heb ik weer wat geleerd.
Correct. En ik heb niet graag hoofdpijn, tenzij van het borrelen – dan heb ik er voordien tenminste toch plezier van gehad.
Laag consumentenvertrouwen heeft onder andere te maken met de huizenmarkt.
http://www.parool.nl/parool/nl/6/WONEN/article/detail/2968800/2011/10/15/Tijdbom-huizenmarkt-golf-verkopen-dreigt.dhtml
Mede op basis van deze link denk ik dat we in nederland nog een soort van lehmanbrothers-effect gaan krijgen.
Het lehman-effect is ontstaan doordat mensen hun rente en aflossing gingen stapelen gedurende een aantal jaren. Toen dit stapelen niet verder meer opgerekt konden worden, leverden ze sleutel in.
O.a. de subprime-hypotheken waren hier de oorzaak van. Ik denk dat de nederlandse subprime-hypotheken die hypotheken zijn die op twee inkomens gebasseerd zijn met de maximale hypotheek daarbij om het grootste en duurste huis te kopen.
Steeds meer van deze mensen komen in de problemen.
Ik heb ook eens landen als frankrijk, engeland en italie bestudeerd. Het gaat echt niet goed met deze landen.
Ik denk dat deze landen in een depressie zitten. Het enige verschil met nederland ten aanzien van deze landen is dat nederland nog kan exporteren.
Er gaat een periode van 20 jaar aankomen die voor heel veel nederlanders bijzonder zwaar gaat worden.
Ik heb zelf ook last van een bijzonder laag consumentenvertrouwen. Misschien moet ik hier eens over gaan praten met een psycholoog.
Alhoewel dat besluit laat ik wel afhangen van hoeveel eigen bijdrage ik moet betalen.
Psychologische economische hulp is prima maar het moet me geen geld kosten.
Inderdaad de Grote Depressie 2.0 die er toe zal leiden dat schulden zich opstapelen bij de burger, banken en overheden. Met als gevolg dat deze schuldenbubbel uit elkaar spat met hyperinflatie tot gevolg.
Een gesprek met een psycholoog zal je niet afhelpen van gebrek aan vertrouwen. Hij zal begrip tonen, en je daarmee onbedoeld nog verder de put in praten.
Ga in de plaats daarvan praten een vertegenwoordiger van deze regering, die zal het vertrouwen in de economie weer bij je doen opleven. Je zult je als herboren voelen.
Sterkte!
at vb
Dat met die psycholoog is natuurlijk een beetje dollen maar ik hoorde laatst van een huisarts, op mijn vraag of ze ook al last had van de crisis, dat zij en haar man zelf nog geen financiele problemen hadden en allebei hun werk nog hadden. Dit gold voor iedereen bij hun in de straat, allemaal tweeverdieners en hoogopgeleid.
Ze zei wel dat ze steeds meer mensen in de praktijk kreeg met het verzoek voor psychologische hulp. Deze mensen willen psychologische hulp omdat ze de financiele stress niet meer aankunnen.
Ik moet zeggen dat ik toen ik dat hoorde toch wel enigszins verrast was over dit antwoord.
Er is blijkbaar toch een hoop verborgen financieel leed die tot psychische klachten leidt.
Begrijp me goed hoor, de crisis kan absoluut zeker leiden tot psychische klachten. Mensen kunnen gewoon diep in de shit raken.
Het is ook daarom dat ik blijf zeggen dat het politieke taboe eraf moet om de welgestelden, die er nog volop zijn, zoals jij die ook benoemd, een stuk meer te laten betalen.
Volgens mij wordt dit steeds evidenter, en zullen we ECHT werk moeten maken van nivellering. Tenzij de middenklassers ( en daaronder ) zelf ook vinden dat zij meer kunnen bijdragen en dat de welgestelden niet steviger hoeven bij te dragen.
Zal niet lang meer duren voordat de roep steeds luider zal worden. Politici moeten het voortouw nemen en zich hier openlijk en onomwonden voor uitspreken. Uiteraard dient er met die salon-socialisten van de pvda, die hun ziel aan hun neoliberale politieke vrienden verkocht hebben DEFINITIEF afgerekend te worden.
Wat een stelletje verraders zijn dat.
Nivelleren is een feest hè. Nou dan begrijp ik de huidige grafstemming wel. Feestje is afgeblazen.
Waarom is deze reactie er niet ‘doorgekomen’
Met afrekenen wordt uiteraard electoraal afrekenen bedoeld. Met verraders bedoek ik dat de pvda de sociaal-democratie verraadt. Ik persoonlijk vind dat daarmee geen grens wordt overschreden, maar blijkbaar zie u dat anders. Waar zit het hem concreet in?
Vandaag sprak onze grote/kleine dictator op de NL tv…
http://www.telegraaf.nl/buitenland/21320519/__Van_Rompuy_verrast_over_Timmermans__.html
Volgend jaar staat we op het Museumplein, wedden?
Ik heb het gezien. De man spreekt allemaal voorspelbare zinnetjes uit. Cees Driehuis is een veel te bescheiden man om zo’n rat aan de tand te voelen. Ik zag dat ie wel z’n best deed, maar het zat er niet echt in.
Kwa informatie levert zo’n gesprek helemaal niks op.
Klopt ; Driehuis duwde niet door en liet Ramphuis met z’n padde-ogen teveel ruimte voor afleidingstactieken en onzinnige uitvluchten.
Was te verwachten trouwens.
Die Claire Polak hadden ze erop moeten zetten, die heeft haren op d’r tanden waar je een krultang in kan zetten-gn-gnn…
Ja die is leuk 🙂
Overigens heeft juist dit soort journalisten het veld moeten ruimen. De Driehuisjes en de Wittemannetjes mochten blijven mits ze zich aan de ‘spelregels’ hielden.
at vb
Je kan wel stellen dat die driehuis gewoon een dramatische interviewer is.
Wat een ongelofelijke hoeveelheid gemiste kansen heeft die man verspild om echt goede vragen te stellen.
Nou, dat kun je wel zeggen. En het is niet zijn eerste interview dat uitliep op een éénzijdig propaganda verhaal van de geinterviewde.
Ik zag alleen dat hij het wel probeerde maar te ‘zacht’ was. Die duivel van een van Rompuy kon hem steeds makkelijk onderbreken, en weer met zijn eigen verhaal beginnen. Journalistiek prutswerk.
Waar zijn de echte journalisten gebleven?
Dat was vroeger ook al beter.
Ik denk wel dat een belangrijke oorzaal is dat de MSM tegenwoordig veel meer onder controle van de heersende elite, en dat jouranlisten weinig ‘bewegingsvrijheid’ hebben.
Dat gaat overigens steeds erger worden. De democratie is overduidelijk op zijn retour.
Mede mogelijk gemaakt door ‘schaapachtig klootjesvolk’
De MSM staat vooral sinds het uitbreken van de crisis in 2007-2008 onder steeds scherpere controle door de elite.
Dat zag je in het Sovjet-Rusland ook, gigantische milieu-vervuiling.
Naast massa-moorden één van de ‘vruchten’ van het communisme.
Behalve in de direkte omgeving van de datsja’s natuurlijk, dat behoeft geen betoog. Milieu-vervuiling bedoel ik 😉
http://www.xandernieuws.punt.nl/content/2013/02/China-stevent-op-gigantische-milieuramp-af
Geen deflatie, geen inflatie maar gewoon einde oefening:
http://www.youtube.com/watch?v=QqtGFCR022w
Ook een reden van laag consumentenvertrouwen kan zijn dat het met italie en spanje en frankrijk en engeland ronduit niet goed gaat. Ik druk me met deze zin nog bijzonder voorzichtig uit.
In de volkskrant van dit weekend stond dat er in italie per dag 1000 ondernemingen failliet gaan. Dit aldus volgens de statistieken van de kamer van koophandel in italie.
1000 ondernemingen per dag zelfs dat het het woordje dag wellicht week moet zijn dan zijn het er nog bijzonder veel faillissementen.
En italie is de 2e of 3e economie van het europese vaste land.
zou de volkskrant geen 100 faillissementen per dag bedoelen?
Maar goed het blijft veel.
We kunnen wel stellen dat de politici in een volledig andere realiteit leven dan de burgers.
Volgens barosso is de crisis immers alweer voorbij.
http://ejbron.wordpress.com/2013/01/06/barroso-deelt-mee-de-eurocrisis-is-officieel-ten-einde/
@Piet Pineut, 24 februari 2013 op 12:36
Waarom noem je het beestje niet bij de naam?
Beroemd ben je niet, in ieder geval niet onder deze naam.
Denk je nou echt dat jij een bankrun kan veroorzaken?
Dan kan alleen als je iemand bent met autoriteit en als alle MSM jou die ruimte geven.
Hier op Biflatie kan je gewoon het beestje bij de naam noemen.
Komt mijn reactie helemaal onderaan terecht…
Ik had al voorbereidingen getroffen gelukkig door duidelijk te referen naar die andere reactie.
@Pietjes, 24 februari 2013 op 13:00
Ik snap hier niks van…
Wat doe je hier dan?
Ik zou pas hartproblemen krijgen als ik passief op mijn mogelijke ondergang wacht. Of je moet dermate verknipt zijn dat je die wetenschap onderdrukt. Pietjes, je onderdrukt duidelijk iets. Dat is ongezond. Gezonder is om je enigszins in te dekken. Vroeger deden we dat door ons tegen van alles en nog wat te verzekering. Nu door te preppen. Dat kan voor een ieder heel wat anders inhouden. Als jij je prettig voelt bij omzetten van geld naar PM of door droog en blikvoer te hamsteren… Voor een ieder is het anders. Maar wetende dat er echt iets aan de hand is, dat het waarschijnlijk alleen maar slechter kan gaan, dan nog hier komen kijken en reageren en vervolgens niets doen? Daar krijg je geheid gedonder mee. Als het geen chronische ziekte is dan wel de zak als het eenmaal zover is.
Better safe then sorry…
@dirty harry, 24 februari 2013 op 17:21
Stond laatst ergens een artikel dat de huisartsen het druk hebben met stress gevallen door financieel leed.
@Verontruste burger, 24 februari 2013 op 18:13
Ik las laatst een artikel dat vooral in dat wilde westen oftewel de yankee us-of-north-a (Brazil en Canada zijn ook USA) menig journalist braaf de ballen van de baas likt. Men is bang voor carrière schade als men geen patriot is. Soort nazi’s maar dan anders. Vrijheid van meningsuiting is hard op z’n retour. Dat komt mede door al die x-factor kauwende schapen die de volgende dag weer in de file staan voor bank, baas, belasting en bilderbea… En die jou en mij paranoïde noemen en weet ik al niet meer voor diagnoses.
Zulke schapen verdienen de crisis!
Ach, voor schaapjes ben je al gauw paranoïde of schizofreen als je processen doorziet die zij niet doorzien. Daarmee bedreigen we hun wereldbeeld, en dan gaan ze ‘schelden’ hè.
Schaapjes willen maar één ding en dat is gezapig door grazen, en verder geen opwinding. 😉
@Verontruste burger, 24 februari 2013 op 19:21
PvaA zit op hetzelfde rooie pluche… Het is dezelfde elite… Achter de schermen worden handjes geschud… PvaA staat zeker sinds salon socialist en praat pop Kok en “kots” Melkert niet langer voor sociaal democratie. Men weet dat de schaapjes braaf stemmen en daarom misbruikt met het stemvee zoals de kerk het gepeupel ook graag zowel mentaal als fysiek in hun hol neemt.
Sinds ik in Brazilië woon weet ik dat die polder net zo corrupt is als menig Latijns Amerikaans land. Het wordt alleen anders verkocht in dat HOL-land en is uitsluitend voorbehouden aan old boys en ander chantabel gemaakt gespuis. Echte bedreigingen krijgen een waarschuwing, worden weggepest (Rösemuller, Hirsi Ali) of krijgen een ongelukje. Denk aan Fortuyn maar ook Van Tra (IRT/Demmink) !!
Wilders is ook helemaal geen bedreiging. Het is een goede afleiding want dient dezelfde ZIO poppenspelers. Dat is makkelijk via een zoekmachine na te gaan. Kijk alleen maar naar het frequente bezoek van die haatpruik aan de Israëlische ambassade en het roversnest zelf natuurlijk alsmede royale giften uit republikeinse hoek van de yankees.
Jongeluy!
Verbaast me inderdaad helemaal niet. De mainstream politiek en media doen er met de gevestigde orde alles aan om alles bij het oude te laten.
Maar er broeit iets.
Ik moet je iets bekennen: stiekem ( nou ja, eigenlijk openlijk ) hoop ik dat Berlusconi een onverwachte daverende overwinning behaalt. Niet omdat ik een fan ben van deze machtswellusteling ( en andere wellusten) maar omdat het kan bijdrage aan instabiliteit en daarmee verdere Europese integratie kan frustreren. Cynisch hè? Het is een ingewikkelde tijd, maar ook spannend.
Mijn reactie is goed gekeurd?
Ik ben aangenaam verrast!
Niet helemaal on topic namelijk maar een welgemeende trap naar de gevestigde orde die alles mogelijk hebben gemaakt. Fortuyn was wel excentriek maar niet chantabel. Hij was echt een bedreiging, daarom kwamen de kogels van links en rechts, letterlijk! Ze hebben bewust een doorgeslagen eco gekkie de tooi laten dragen…
Wilders mocht willen dat hij dat verstand had maar die new kid ontstijgt ’t Pleintje niet…
Btw; Berlusconi moet ik vaak om lachen. Het is eigenlijk vreselijk dat zo’n man president kan zijn maar aan de andere kant is het wel Italië hè. Zelfs hoeren zitten in het parlement en bieden en publique seks aan met Hussein om oorlog te voorkomen. Dan heb ik het nog niet over de corruptie en maffia. Italië is pas sinds enkele generaties een land… snappez vous?
Vb, kan je een tijdelijk emailadres aanmaken of zal ik dat doen?
Dan wisselen wij contactgegevens uit.
Ik wil met een aantal biflaten achter de coulissen contact.
Met KTM heb ik dat al en naar grote tevredenheid.
Je kan net iets meer schrijven dan hier…
@ Moerstaal, ik ga het even na ( mijn zoon is techneut, ik niet ). Vind het prima om wat meer info uit te wisselen. Kom er op terug.
@Verontruste burger, 24 februari 2013 op 19:50
Ik had idd begrepen dat de dochter van Alexander Polak, Claire, het veld moest ruimen. Schandalig!
Rabobank: “alles komt weer goed”. Ja zeker, zo als ook de overige hallucinaties:
09.10.2011 Nicolas Sarkozy:
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/article20200433.ece
18.11.2011 Wietze Reehorn, Directeur Risico en Strategie ABN Amro
http://www.nu.nl/schuldencrisis/2671315/herstel-nederlandse-economie-medio-2012.html
31.12.2011 top econoom Willem Boonstra van de Rabobank
http://www.nu.nl/economie/2704899/eurozone-komend-jaar-crisis.html
21.10.2012 Mario Monti, Premier Italië
http://www.nu.nl/schuldencrisis/2938713/monti-verwacht-binnenkort-tekenen-van-herstel.html
06.12.2012 Olli Rehn, Eurocommissaris
http://www.nu.nl/economie/2975650/eurolanden-dieptepunt-crisis-voorbij.html
11.12.2012 François Hollande:
http://www.nu.nl/economie/2979208/hollande-denkt-eurocrisis-voorbij.html
Mooi stukske
https://www.doijerkalff.nl/marktnieuws/een-betere-wereld-zonder-centrale-banken/2013/02/23/
-edit- Gedeeltelijk weggesnoeid / Denk om je woorden
No wonder, seen the owners behind it …
http://kingworldnews.com/kingworldnews/KWN_DailyWeb/Entries/2013/2/22_Whistleblower_-_Gold_%26_Silver_Smash_Orchestrated_By_The_BIS.html
beste preppers twee heel goede links:
http://www.silverbearcafe.com/private/02.13/trigger.html
http://www.silverbearcafe.com/private/02.13/decoding.html
In short, can the world today afford the real capital destruction central banks are engineering through negative real rates (perhaps we can if that capital destruction mostly occurs on the central banks’ own balance sheets?). This quandary brings us back to the law of unintended consequences: just like the pensioner who, sitting on a fixed amount of capital, will simply buy more and more bonds as interest rates are pushed down (for he needs a fixed level of income—witness Japan over the past twenty years), won’t the world’s pension funds, sitting on real losses because of their existing large fixed income holdings, prove ever more resistant to moving to the far right of the curve?
http://www.zerohedge.com/news/2013-02-24/yet-another-unintended-central-planning-consequence-running-stand-still