Nu het er steeds ‘beter’ uit gaat zien voor de wereldeconomie, ontstaan er nieuwe markten, die hun stempel op deze wereld drukken en veel groeigeld vergaren van investeerders. Vooral dankzij de technologische vooruitgang, zoals 4G draadloos internet, kiezen veel bedrijven liever voor een online winkel dan een fysieke winkel en dat blijkt de afgelopen jaren ook uit de keuzes van investeerders. Online betalingsmethodes, webwinkels en zelfs casino’s gooien hoge ogen. Voor een investering in online bedrijven zijn vele redenen te geven.
Online casino’s
Hoewel de markt voor fysieke casino’s wereldwijd redelijk sterk is en sterk blijft, is het online spelen de afgelopen jaren enorm in populariteit toegenomen en dit is ook niet ongemerkt voorbij gegaan aan investeerders. Eén van de meest opzienbarende investeerders die deze trend vaststelde, was Richard Bronson, voormalig directeur Mirage Resorts. In 2009 richtte hij US Digital Gaming op, waarmee hij software en reclamediensten aanbiedt voor aanbieders van kansspelen en overheidsinstanties. Deze onderneming trok ook de aandacht van vastgoedgigant Steven Roth en zelfs de eigenaar van de Indiana Pacers, Herbert Simon. Vijf jaar later heeft de online casino markt nóg meer te bieden, met een enorm scala aan spellen, waar wereldwijd miljarden mee verdiend worden, dankzij de hulp van een aantal vooruitstrevende investeerders.
Virtuele betalingssystemen
In 2008 ontwikkelde Satoshi Nakamoto Bitcoin: een online betalingssysteem, wat later geïntroduceerd werd als open-source software. Het idee achter Bitcoin is dat peer-to-peer technologie gebruikt wordt, zodat het zonder tussenkomst van een bank of andere autoriteit kan draaien, waarbij alle transacties volledig privé blijven en alleen door het Bitcoin netwerk verwerkt worden. Bitcoin is een van de populairste ‘digitale munteenheden’, hoewel er vandaag de dag nog veel meer te krijgen zijn. Het heeft investeerders van over de hele wereld getrokken, uit alle lagen van de bevolking, waaronder gepensioneerde Australiërs die de munteenheid gebruiken om in hun toekomst te investeren. De populariteit van de Bitcoin wordt soms vergeleken met de run op Hollandse Tulpen in Nederland tijdens de 17e eeuw, Inmiddels gaan er miljarden dollars in om en bestaat er een heuse bitcoin business. In de afgelopen jaren heeft Bitcoin voor velen al bewezen dat de investering de moeite waard is.
Winkels
Hoewel veel winkels uit de winkelstraat hun klanten nu ook de mogelijkheid bieden om online te bestellen, hebben recente veranderingen in de houding van consumenten ervoor gezorgd dat er veel ‘webshops’ zijn, die alleen online werken. Voor investeerders zitten hier eindeloze voordelen aan – ten eerste zijn de winstmarges bij online bedrijven veel groter omdat de opstartkosten veel lager liggen, aangezien er geen basisinrichting aangeschaft hoeft te worden, en de eigenaars veel flexibeler kunnen werken. Economen hebben voorspeld dat in de toekomst consumenten nog 12% meer zullen uitgeven aan online aankopen, wat dit een gat in de markt maakt voor potentiële investeerders.
Een verschuiving in investeerdersland? Online bedrijven? Ja, ken je wel zeggen ja.
App ontwikkelaar CYNK bijvoorbeeld
https://uk.finance.yahoo.com/q/bc?s=CYNK
Check de 6 maands grafiek.
Heheh, biflaten… zeg maar gerust aardverschuiving. Na de paperpushers komen de bitbouwers.