De omzet van de Nederlandse supermarkten is in januari gestegen met 3,1% in vergelijking tot dezelfde periode een jaar eerder.  Dit blijkt uit gegevens van het onderzoeksbureau GfK Nederland. De omzet steeg in januari naar 2,39 miljard euro. Een jaar geleden bedroeg de omzet 2,32 miljard euro.

De omzetgroei komt volgens de consumentenorganisatie voort uit het toegenomen supermarktbezoek in januari. De waarde van de gemiddelde kassabon bleef in vergelijk met vorgi jaar gelijk op €22,10. Daarnaast werd de omzetgroei afgelopen maand mede veroorzaakt door een extra verkoopdag. Gecorrigeerd voor deze extra dag kwam de omzetgroei van de Nederlandse supermarkten uit op 1,8%.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Nieuw in de wereld van cryptocurrencies? Bekijk nu uw mogelijkheden op Nederlands grootste exchange...

Ontvang jij al een passief inkomen door het staken van crypto?

Lees meer over crypto staking op onze favo platformen: