De omzet van de Nederlandse supermarkten is in februari met 1,1% gestegen op jaarbasis. in Dit meldt onderzoeksbureau GfK Nederland. De omzet steeg in februari 2010 naar 2,29 miljard euro van 2,27 miljard euro in februari 2009. De omzetgroei komt volgens de consumentenorganisatie voort uit het toegenomen supermarktbezoek in februari, waarbij de waarde van de gemiddelde kassabon steeg van 21,76 in februari 2009 n aar €22,06 in 2010.
Bovendien meldt het GfK dat de voetbalplaatjesactie 2010 van Albert Heijn het succes van een zelfde actie een jaar eerder overtrof. Daarnaast constateert de organisatie dat de klandizie van de speciaalzaken in 2009 onder druk stond, waarbij een groot deel v an de omzet voor rekening komt van ouderen. Tot slot meldt het onderzoeksbureau dat de paasomzet 2010 naar verwachting voor een nieuwe piek gaat zorgen.
Alles is in de supermarkt duurder geworden, mindere kwaliteit, of kleinere porties voor hetzelfde geld.
Ook daar went men snel aan.
Je moet toch eten.
Ga je gewoon minder uit, minder nieuwe kleren…
Maar de kruik gaat zolang te water tottie barst.