Coronavirus: een infografiek zegt zoveel meer dan woorden

0

Visualcapitalist heeft als zo vaak weer enkele prachtige infografieken voor ons in petto. En wel over en rond, u raadt het al, het beruchte Coronavirus. Wanneer zal deze infame killer van de voorpagina’s en uit de hoofdlijnen verdwijnen. Your guess is as good as mine. Ondertussen is het dan nog zo dat we lang nog niet alles over dit virus weten. Waar komt het nu precies vandaan? Want de theorie dat vleermuizen het overbrachten, is nog steeds niet afdoende bevestigd. Dat het slechts gevaarlijk zou zijn voor ouderen met bestaande gezondheidsproblemen, is ook al ontkracht. En moeten we nu 1,5 meter, 2 of zelfs 8 meter afstand houden van elkaar? We weten er nog eigenlijk bitter weinig van. Zeker nu blijkt dat wie genezen verklaard is, misschien toch niet écht genezen is, groeit de onzekerheid alleen maar. In plaats dat er meer duidelijkheid en zekerheid komt over e.e.a. In ieder geval biedt Visualcapitalist toch nieuwe informatie. Minder over het virus zelf, maar vooral over hoe het ons gedrag beïnvloedt.

Hoe is ons koopgedrag veranderd door de Coronacrisis? Het is bijna uitsluitend, uit noodzaak, online gegaan. ‘Toiletpapier’ roept iedereen nu vast! Euh…ja, en neen. Kijkt u zelf maar:

Informatie, daar zijn we allemaal naar op zoek (u ook waarschijnlijk, anders zou u deze tekst waarschijnlijk niet lezen op dit geëigende moment). Er zijn legio mogeliijkheden daartoe, en elke generatie kiest wat haar het beste past of lijkt:

Hoe dragen de grote technologiebedrijven van de wereld bij aan de bestrijding van het Coronavirus. Ook dat ziet u hier:

Hoe zit het met de ontwikkeling van vaccines, testprogramma’s; wat zit er in de medische pijplijn ter bestrijding van Corona:

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.